Saturday, May 5, 2007

Street Tuner


Pada hari Ahad, saya berkesempatan ke Bukit Jalil untuk menyaksikan The Ultimate Street Tuner Carnival 2007. Pada mulanya saya dan seorang teman ke sana terlebih dahulu dan tidak tahu menahu yang ianya berbayar (lupa yang amat). Ketika itu juga saya terlupa untuk membawa kamera saya. Jadi kami berpatah balik untuk mengambil kamera. Tiketnya RM20 bagi saya agak mahal atau pun memang begini harganya. Cuaca agak panas ketika itu, saya menjadi malas untuk mengambil gambar kerana kepanasan. Jadinya tidak banyaklah gambar yang sempat saya rakamkan. Dalam masa mengambil gambar itu, saya terpandang akan gelagat seseorang ini. Dengan adanya 'model' yang berposing bersama kereta yang dipamerkan, jadi berkeremunlah manusia disekeliling kereta berkenaan dan saya terpandang akan lelaki ini bersungguh-sungguh yang amat, kalah kesungguhan pemain bola sepak negara bawah 20 tahun.


Lelaki berkenaan memintalah model wanita itu 'berposing' mengikut kehendaknya. Bermacam-macam
'posing' dilakukan, hingga satu ketika wanita berkenaan tidak mengikut kehendak si lelaki ini. Jadi dibentuklah si lelaki akan wanita berkenaan. Digerakkan wanita itu begini, begitu, begini kembali seperti lagak profesional. Jadi bila mengikut kehendaknya, saya terpandang akan kemeranya. Jangka saya mesti kameranya besar 'gedabak' lengkap dengan aksesorinya mengalahkan kamera saya, rupanya kecil yang amatlah kamera si lelaki ini, lebih kecil dari tapak tangan. Ketawa sendirianlah saya melihatnya. Kalau dia hanya memakai kamera telefon bimbit, mahu sahaja saya maki lelaki itu. Lagak seperti di dalam studio mengarah model melakukan aksi begini begitu.


Tetapi memikir akan dia juga berbayar, jadi jatuhlah haknya di situ.Saya melihat 'photographer' profesional di belakangnya menunggu dengan muka mencuka masam. Lantak kaulah.

No comments: