Saturday, May 5, 2007

URBANLIVE 2007





Baru-baru ini NTV7 melancarkan karnival terbaru mereka, URBANLIVE 2007 yang berlangsung di The Curve, Mutiara Damansara. Saya berada di sana pada kedua-duahari berlangsungnya karnival tersebut. Ianya 'ala' Jom Heboh TV3, tetapi yang ini versi NTV7 yang mana fokus mereka adalah kepada golongan 'Urban' dan lokasi mereka adalah di kompleks membeli belah di serata Malaysia. Seperti yang saya di fahamkan, mereka akan menjelajah ke Kuala Lumpur, Ipoh, Pulau Pinang, dan Johor Bahru. Saya ada juga terpandang di kaca TV, di mana RTM juga akan mengadakan karnival sebegini, Karnival Gegar kalau tidak silap saya.
Sambutannya pada saya mungkin tidak memberangsangkan, atau pun mungkin pihak pengurusan NTV7 mahukan sambutan yang sederhana begini, memandangkan lokasinya pun hanya tertumpu di pusat membeli belah. Tetapi ianya permulaan yang baik, rekaan set juga pada saya menarik mata memandang. Saya yang berada di sana merangkap jurukamera yang tidak bertauliah kepada salah seorang pembaca berita NTV7. Jika diikutkan, saya kurang minat berada di tempat sesak ini, Jom Heboh sudah pastilah saya tidak akan pergi. Kali terakhir seingat saya, berada di tempat sebegini ialah di konsert Mariah Carey di Stadium Merdeka. Oh dan yang terbaru ialah konsert Boyz ll Men. Tetapi ianya tidaklah sesesak Jom Heboh jika hendak dibandingkan.


Eh kedai mamak pun boleh tahan sesaknya. "Mamak order! Ermm...roti kosong ke roti telur ek?..Bagi meggi goreng laa satu!.."


No comments: